محمد حسین تقوایی

خبرگزاري دانشجويان ايران - منطقه يزدسرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ميبد با اعلام شناسايي دو مورد آنفلوآنزاي خوكي در اين شهرستان گفت: از دو مورد دیگر مشکوک به بیماری نيز نمونه گیری شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)-منطقه يزد در ميبد، دكتر انتظاري در کارگاه آموزشی یک روزه، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری آنفلوآنزای خوکی در کشور، به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در خصوص مقابله با این بیماری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از نمونه گیری‌های انجام شده از افراد مشکوک به بیماری در پایگاه قرنطینه استان، مستقر در فرودگاه یزد، تاکنون 2 شهروند میبدی، بعنوان بیمار شناسایی شده‌اند.
وي افزود: بلافاصله پس از اعلام نمونه گیری از بیماران، اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان آغاز و همکاران واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت، ضمن توزیع ماسک در بین افراد در معرض خطر، نسبت به آموزش آنها، اقدام و با اعلام نتایج مثبت این شهروندان از سوی مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، اقدامات درمانی را برای آنها آغاز نمودند.
وی تصريح کرد: تاکنون از دو نفر دیگر از افراد مشکوک به بیماری نمونه گیری شده که هنوز نتایج آن مشخص نیست.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد با کم خطر خواندن این بیماری به پزشکان و پرستاران بیمارستان توصیه کرد: در برخورد با موارد مشکوک، ضمن حفظ خونسردی خود، با هماهنگی با عوامل بهداشتی مرکز بهداشت، اقدامات درمانی و پیشگیرانه را به بیماران و اطرافیان آنها ارائه نموده و از جوسازی‌های احتمالی که موجبات نگرانی شهروندان، که بعضاً ممکن است اطلاعات کافی در خصوص بیماری را نداشته باشند، خودداری نمایند.
در ادامه ، دکتر موسوی متخصص بیماریهای عفونی به اقدامات بهداشتی مورد نیاز در برخورد با موارد شناخته شده بیماری اشاره کرد و توضیحات لازم در خصوص نحوه درمان و نوع داروی مورد نیاز برای درمان بیماران را به پزشکان حاضر در جلسه توضیح داد.
لازم به ذکر است؛ به منظور آشنایی هر چه بیشتر پزشکان، کارشناسان و کادر پرستاری بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان میبد با آنفلوآنزای H1N1 که این روزها به آنفلوآنزای خوکی معروف شده است اين کارگاه آموزشی یک روزه، در محل سالن اجتماعات بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد برگزار گردید.

بمنظور هماهنگی با مدیران کاروانهای زیارتی در خصوص آموزش پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای خوکی جلسه با حضور تعدادی از مدیران کاروان‌های زیارتی شهرستان میبد و کارشناسان بهداشتی در مرکز بهداشت برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ايسنا در این جلسه مدیران کاروان‌ها در خصوص اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا ء زائرین به بیماری آنفلوآنزای خوکی توجیه و مقرر گردید مدیران کاروان‌های زیارتی با همکاری مرکز بهداشت نسبت به برگزاری جلسه آموزشی برای زائرین اقدام نمایند.

همچنین تعدادی پوستر و جزوه آموزشی با موضوع آنفلوآنزای خوکی در اختیار کاروان‌های زیارتی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا